- Kunde
- Scatec
- Løsning
- Redefinere en leverandør av solenergi som et selskap for fornybar energi, gjennom en innovativ digital strategi
I 2020 ønsket Scatec Solar, en ledende leverandør av solenergi, å utvide strategien sin. Etter å ha overtatt SN Power begynte selskapet sin største ekspansjon siden det ble etablert. Dette krevde en fullstendig rebranding, og en oppdatering av alle kommunikasjonskanaler. Denne utfordrende oppgaven ble gitt til Stem.
Som børsnotert selskap var det avgjørende å sikre presis kommunikasjon til riktig tid. Innenfor en begrenset tidsramme ønsket vi å bygge videre på selskapets sterke merkevare og omdømme som en pålitelig leverandør og en god arbeidsgiver, samtidig som det skulle pekes ut en ny retning. Den nye identiteten beholder navnet Scatec, men uttrykker også en vilje til endring og til å ta en lederposisjon i sektoren for fornybar energi.
Den visuelle identiteten og konseptet er inspirert av naturkreftene som energikilder. Med fokus på en sterk digital tilstedeværelse, valgte vi varme og sterke farger som oppleves energiske, som fungerer godt på digitale flater og som skiller seg ut fra konkurrentene i bransjen. Scatec-logoen er ren, solid og energisk, med den øverste kurven av S’en brutt opp i mindre deler, som brukes gjennomgående i merkets statiske og animerte designelementer.