- Kunde
- Fornybar Norge
- Løsning
- Engasjerende og energisk visuell identitet for en fornybar fremtid
Når de to største aktørene innen fornybarnæringen i Norge danner den nye interesseorganisasjonen Fornybar Norge, viser det at norsk krafthistorie langt fra er ferdigskrevet. Det er et sterkt politisk ønske at Norge skal bli fossiluavhengig og at energiindustrien blir grønnere og smartere.
Med 400 medlemsbedrifter i ryggen og et stort kommunikasjonsbehov mot både myndighetene, industrien og befolkningen, var det mange krav til den nye merkevareplattformen og den visuelle identiteten. Målgruppene er flere, og deles hovedsaklig inn i myndighetene, forbruker og næring.
Prosessen involverte innsiktsarbeid og workshops med ledergruppen fra begge organisasjonene, samt interne referansegrupper.
Den nye identiteten og merkevarestrategien er organisk, leken og åpen, og kommuniserer både rasjonelt og emosjonelt. Uttrykket etablerer Fornybar Norge som en solid samfunnsbygger, men med et glimt i øyet.