Case Studies & Work | Varig Forsikring | Stem Agency
Tilbake til oversikten

Arbeid

Varig Forsikring

Kunde
Varig Forsikring
Løsning
Navneprosess og visuell identitet for Varig Forsikring

For over 200 år siden ble de første Brannkassene etablert, med totalt 260 brannkasser i Norge. De fleste lokale brannkassene har fusjonert med Gjensidige Forsikring, mens noen har valgt å forbli selvstendige selskaper. Disse selvstendige selskapene hadde behov for både nytt navn og ny profil som gjenspeiler at de er her for å bli.

I navneprosessen falt valget på Varig Forsikring. Navnet signaliserer et trygt valg for deg som er opptatt av å ta vare på dine verdier.

Varig hadlenett

Varigs strategi skiller seg fra de fleste andre aktører i markedet ved at de er et lokalt selskap, eid og styrt av sine kunder. Både styrene og generalforsamlingene er valgt blant kundene. Varigselskapene er også opptatt av å gi tilbake til lokalsamfunnet. Deres eiere, altså kundene, er med på å gjøre dette mulig.

Lokal tilstedeværelse, god service, solid kompetanse og skadeforebygging er stikkord for Varig-selskapene. Profilen underbygger Varig som en solid, trygg og lokal aktør som stiller opp for sine kunder.