Vi markerer vårt første år som Stem Agency, og kan se tilbake på en rekke spennende prosjekter, samarbeid og nye bekjentskaper. Vi vil rette en stor takk til alle våre kunder og samarbeidspartnere, og vi ser virkelig frem til å løse nye utfordringer sammen.
Våre kunder er i rask utvikling og møter stadig mer komplekse utfordringer. Fusjonen mellom Design Container og Artisti Dialog har gitt oss et enda bredere spekter av ekspertise, og tilgjengeliggjort et større utvalg av tjenester for å møte våre kunders forretningsutfordringer gjennom strategisk kommunikasjon.
Når vi ser tilbake på vårt første år, dog med over 30 års erfaring i bagasjen, er det naturlig å trekke frem noe av det vi er stolte av gjennom det siste året.
Da de to største interesseorganisasjonene for energi- og fornybarnæringen, Energi Norge og Norwea, slo seg sammen til Fornybar Norge, utformet vi deres nye merkevareplattform og visuelle identitet. Uttrykket etablerer Fornybar Norge som en solid samfunnsbygger, med et glimt i øyet og en optimistisk fremtidsutsikt.
Et annet høydepunkt var samarbeidet med Sallaum Lines, en av verdens største aktører innen shipping og logistikk. Vi har jobbet med den ambisiøse RoRo-aktørens strategiske posisjonering, fornyet deres visuelle identitet og merkevarebygging, samt utviklet et nytt kommunikasjonskonsept, budskap og en global nettside. For å markere og feire selskapets nye æra, arrangerte teamet vårt en storslått lansering ved havnen i Antwerpen-Brugge i Belgia.
For vår langvarige kunde ABG Sundal Collier, har vi bistått med lansering av deres nye forretningsområde; Private Banking, i Sverige. Etter soft launch lanseringen på tampen av 2023, ser vi frem til full lansering av det nye konseptet i løpet av våren. Målet er intet mindre enn å bli rangert som den ledende aktøren innen Private Banking innen 5 år.
Våre dyktige fundraising-eksperter har sammen med våre humanitære og ideelle organisasjoner samlet inn flere titalls millioner kroner i donasjoner, og rekruttert tusenvis av nye givere. Vi er stolte over å kunne bidra med vår ekspertise på dette feltet, fra bevisstgjøring til generering av midler til forskning og humanitært arbeid.
Vi har også fått noen verdifulle tilskudd til teamet vårt, med Elisabeth Wiencke som strategisk rådgiver, Tuva Dyrnes som prosjektleder og James McDonald som senior kommunikasjonsrådgiver. Deres unike kompetanse styrker vår kompetanse og kapasitet innen kommunikasjon og strategi ytterligere.
Vi kickstartet 2024 med å lansere prosjektet “Når klimaet raserer” sammen med Røde Kors, Røde Kors Ungdom og Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen på Ringstabekk skole i Bærum. Med dette prosjektet markerer vi vårt langvarige samarbeid med Røde Kors i Norge, og er det første av flere spennende prosjekter som skal lanseres i år.
Vi ser frem til et nytt år med vekst og innovasjon, og til å levere solide resultater for våre kunder.