Space Norway med omfattende rebranding

Space Norway utgjør en viktig del av den norske stats eiendeler og aktiviteter innen romsektoren, og er Nord-Europas ledende leverandør av satellittjenester. Nå er selskapet, som er klassifisert som et Kategori 1-selskap av regjeringen, i mål med en omfattende reprofilering. Det er Stem Agency som har hatt oppdraget med kommunikasjon, design og digitale løsninger.

«Oppkjøpet av Telenor Satellite er en viktig milepæl i Space Norway sin historie, og som et resultat er vår operasjonelle virksomhet, kapasitet og organisasjon betydelig ekspandert. Dette utløste behovet for en ny visuell identitet og enhetlig kommunikasjon som forener de to selskapene og får frem våre løsninger. Stem Agency har vært en avgjørende samarbeidspartner for oss i denne strategisk viktige endringsreisen.»
– Randi Ellingsen, Head of Communication and PR, Space Norway

Siden oppkjøpet er Telenor Satellite blitt omdøpt til Space Norway, en ny visuell identitet er utformet og et nytt nettsted er utviklet.

«Space Norway er et viktig selskap for Norge, og en betydelig aktør i den globale romindustrien. Vi er stolte over å få jobbe med aktører av dette kaliberet, og har fått tillitt til å bistå med helheten. Dette omfatter kommunikasjonskonsept «Space for More.», ny identitet, film, markedsmateriale og globale nettsider.»

– Bjørn Korterud, Kommersiell Direktør i Stem Agency og ansvarlig rådgiver for Space Norway.

Stem Agency har det siste halvåret jobbet intenst sammen med Space Norway’s kommunikasjonsavdeling for å få på plass en omfattende leveranse på kort tid.

Korterud utdyper:

«Spennet i Space Norway sine aktiviteter er veldig stort med mange ulike interessenter på verdensbasis, så det har vært en utfordrende kommunikasjonsfaglig jobb å samle det hele. Løsningen ble «Space for More.», som fungerer godt på flere plan. Dette har totalt sett vært en veldig stor leveranse på relativt kort tid, og jeg ønsker å skryte av både mine dyktige kollegaer og teamet internt hos kunden som har stått på for å realisere dette.»