6 tips for å øke salget via aviser og magasiner

Innstikk og bilag i aviser, magasiner og fagblader utgjør et stort potensiale for rekruttering av nye kunder, givere og ikke minst for økning av salget .

Gode seleksjonsmuligheter, samt bra volumpotensiale gjør denne kanalen spennende for ulike typer tilbud og kampanjer, enten det dreier seg om inntektsaksjoner fra humanitære organisasjoner eller kommersielle markedsføringskampanjer.

Hvilke fordeler har innstikk og bilag

👉 Gode seleksjonsmuligheter geografisk eller for eksempel på kjønn, alder og interesser sikrer relevans for din virksomhet eller organisasjon. Velg de kanalene som passer best til din målgruppe.

👉 Sammenlignet med uadressert distribusjon treffer du også de som har reservert seg mot uadressert post (ca. 62% har reservert seg).

👉 Utforming og layout av bilaget er veldig viktig for å fange leserens oppmerksomhet og utløse en reaksjon.

👉 Du engasjerer leserne fysisk. Når leserne tar opp avisen og finner et innstikk, kan de fysisk berøre, bla gjennom og lese innholdet. Dette kan skape en mer direkte og engasjerende opplevelse, og budskapet blir husket bedre.

👉 Du kan gi leseren mer detaljert informasjon om produktene, tjenestene eller kampanjene dine, enn med en vanlig annonse.

👉 Innstikk og bilag er en kostnadseffektiv annonseform. Treff riktig målgruppe med rett budskap og oppnå lønnsomhet på dine markedsinvesteringer.

Vi kan hjelpe deg med alt fra utforming, produksjon og plassering, ta kontakt med kjell-petter.olsen@stem.no